17 September 2012, 22:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 September 2012, 22:32 door Marc1970.)
Poehe, wat een Echternachse processie deze motor. De verdeler kan je gerust verdraaien maar daardoor verandert het tijdstip niet, je kan deze ontsteking (EZ-116K, werkt nauw samen met de Jetronic) zelf niet stellen. Er zit ook niks in de verdeler behalve een rotor.
Je zou kunnen proberen de B200F EZK te vinden, kwenie of die een ander nummer heeft. Er is ook bar weinig te vinden over de B200F op www. Meest delen ze alle onderdelen. Het verschil in tijdstip van 2.0 en 2.3 liter zou niet veel mogen zijn. Aha, het staat toevallig in Haynes, ze draaien allebei op 12 graden BTDC, de 1 bij 775 rpm, de ander bij 750 rpm, geen wezenlijk verschil zou ik zeggen.
Je zou kunnen proberen de B200F EZK te vinden, kwenie of die een ander nummer heeft. Er is ook bar weinig te vinden over de B200F op www. Meest delen ze alle onderdelen. Het verschil in tijdstip van 2.0 en 2.3 liter zou niet veel mogen zijn. Aha, het staat toevallig in Haynes, ze draaien allebei op 12 graden BTDC, de 1 bij 775 rpm, de ander bij 750 rpm, geen wezenlijk verschil zou ik zeggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969