17 September 2012, 21:46
Heb in mijn 240 estate van 1989 een B200F blok geplaatst. De motor loopt echter heel slecht alsof de ontsteking verkeerd staat. Het mee omwisselen van de 200F jetronic maakt geen verschil. De ontsteking is elektrisch dus zou ik eigenlijk niet hoeven te stellen. Ik weet wel dat de 200 een andere voorontsteking heeft dan de 230. Waarschijnlijk geregeld door de jetronic !?
De distributie, kleppen, compressie, bougies en alles wat met afstellen te maken heeft is okÃ. De diagnose geeft verder geen foutmeldingen.
Het ontstekingshuis op het oude blok staat precies hetzelfde als op het 200 blok.
Met stroboscooplamp kan ik niet goed aflezen aangezien de motor zeer onregelmatig loopt.
De "nieuwe" motor komt uit mijn vorige 240 en liep prima.
Kan ik ongestraft aan het ontstekinghuis draaien in de hoop dat de auto mogelijk beter gaat lopen?
Of heeft dat geen invloed?
De distributie, kleppen, compressie, bougies en alles wat met afstellen te maken heeft is okÃ. De diagnose geeft verder geen foutmeldingen.
Het ontstekingshuis op het oude blok staat precies hetzelfde als op het 200 blok.
Met stroboscooplamp kan ik niet goed aflezen aangezien de motor zeer onregelmatig loopt.
De "nieuwe" motor komt uit mijn vorige 240 en liep prima.
Kan ik ongestraft aan het ontstekinghuis draaien in de hoop dat de auto mogelijk beter gaat lopen?
Of heeft dat geen invloed?