21 September 2012, 22:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 September 2012, 22:19 door Rin.)
Bedankt voor het weer meedenken.
Injectorenrubbertjes zitten goed, op gas speelt dat overigens niet.
Massakabeltje zit ook vast.
Met stroboscoop geeft hij 12 graden aan.
diagnose simulatie werkt en verder geen foutmeldingen.
- Met 1e cilinder in bovenste stand (gecontroleerd door bougie eruit te draaien en te kijken)
- merkteken op nul van krukas
- merkteken op nokkenastandwiel en merkteken op kap
- nokken eerste cilinder omhoog
- ontsteking wijst naar streepje en eerste bougieskabel
Bougies gewisseld, bekabeling bougies nagemeten.
pingelgever vervangen
Starterkrans/vliegwiel niet los gehad.
slang en slangetjes na luchtweger op lekken gecontroleerd
Op gas en benzine schommelt de motor bij hoge en lage toeren en geeft bij lage toeren af en toe backfire
Morgen kijk ik toch maar even naar de spie in nokkenastandwiel of die goed zit.
Verder wissel ik de luchtweger en sensor uit.
Zo de sensor het niet doet loopt volgens mij de de motor toch helemaal niet?
En anders wordt de conclusie dat een 200F in een 230F omgeving niet werkt.
En dan denk ik dat de kabelboom problemen geeft.
Zoals eerder gemeld, met vier verschillende jetronics erin geen verschil zelfde gehobbel.
"Een Echternachse processie"?
Ik geloof nu dat ik weet wat dat is.
Had ik nog nooit van gehoord overigens.
Maar klinkt wel leuk
maar is nie leuk ;(
TjÃ, ik dacht dat ik al jaren senior was
Niet dus.
Injectorenrubbertjes zitten goed, op gas speelt dat overigens niet.
Massakabeltje zit ook vast.
Met stroboscoop geeft hij 12 graden aan.
diagnose simulatie werkt en verder geen foutmeldingen.
- Met 1e cilinder in bovenste stand (gecontroleerd door bougie eruit te draaien en te kijken)
- merkteken op nul van krukas
- merkteken op nokkenastandwiel en merkteken op kap
- nokken eerste cilinder omhoog
- ontsteking wijst naar streepje en eerste bougieskabel
Bougies gewisseld, bekabeling bougies nagemeten.
pingelgever vervangen
Starterkrans/vliegwiel niet los gehad.
slang en slangetjes na luchtweger op lekken gecontroleerd
Op gas en benzine schommelt de motor bij hoge en lage toeren en geeft bij lage toeren af en toe backfire
Morgen kijk ik toch maar even naar de spie in nokkenastandwiel of die goed zit.
Verder wissel ik de luchtweger en sensor uit.
Zo de sensor het niet doet loopt volgens mij de de motor toch helemaal niet?
En anders wordt de conclusie dat een 200F in een 230F omgeving niet werkt.
En dan denk ik dat de kabelboom problemen geeft.
Zoals eerder gemeld, met vier verschillende jetronics erin geen verschil zelfde gehobbel.
"Een Echternachse processie"?
Ik geloof nu dat ik weet wat dat is.
Had ik nog nooit van gehoord overigens.
Maar klinkt wel leuk

maar is nie leuk ;(
TjÃ, ik dacht dat ik al jaren senior was

Niet dus.