22 September 2012, 23:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 September 2012, 10:20 door Rin.)
Geheel rechts op het blok, rechts naast de meest rechtse inlaatspruit van de motor zit een aansluiting op het 200 blok. Ik zag vandaag dat op de 230 op die plek een bout/plug zit. Deze aansluiting zit op de kop, niet het blok.
Het lijkt me een aansluiting voor temperatuurmeting of zo. Ziet er uit als of er de stekker op past als bij de stekkeraansluiting van de pingelgever en de blauwe in het midden onder op het spruitstuk. Maar de 230 kabelboom heeft geen stekker om daar op aan te sluiten. Alleen een zwarte voor de pingelgever en een blauwe voor ondr het spruitstuk.
Wat ik me overigens nog wel afvraag, maar volgens mij heb ik dat goed gedaan, is de aansluiting van de bruine en zwarte draad die uit het kabelboompje met de aansluitingen voor de verstuivers komen. Ze hebben beiden een oog en ik heb ze geaard onder de bevestigingboutjes van de benzinerail/buis. Maar dat moet volgens mij ook zo.
Het op en neer gaan van het gas in benzinestand, daarvan vraag ik me eveneens af waar dat op zou kunnen wijzen.
Vergelijk ik de gegevens van 230f van 1989 en 230f en 200f van 1991 dan zou je toch denken dat op de cilinderinhoud na er geen verschillen zijn.
Aangezien het toch sterk lijkt op een verkeerd ontstekingsmoment; zou ik een ontsteking op contactpuntjes erin kunnen plaatsen om te proberen of de motor daarop loopt en dan op gas met lambda simulator. De inspuit is dan toch niet van belang. Of denk ik nu te simpel?
Het lijkt me een aansluiting voor temperatuurmeting of zo. Ziet er uit als of er de stekker op past als bij de stekkeraansluiting van de pingelgever en de blauwe in het midden onder op het spruitstuk. Maar de 230 kabelboom heeft geen stekker om daar op aan te sluiten. Alleen een zwarte voor de pingelgever en een blauwe voor ondr het spruitstuk.
Wat ik me overigens nog wel afvraag, maar volgens mij heb ik dat goed gedaan, is de aansluiting van de bruine en zwarte draad die uit het kabelboompje met de aansluitingen voor de verstuivers komen. Ze hebben beiden een oog en ik heb ze geaard onder de bevestigingboutjes van de benzinerail/buis. Maar dat moet volgens mij ook zo.
Het op en neer gaan van het gas in benzinestand, daarvan vraag ik me eveneens af waar dat op zou kunnen wijzen.
Vergelijk ik de gegevens van 230f van 1989 en 230f en 200f van 1991 dan zou je toch denken dat op de cilinderinhoud na er geen verschillen zijn.
Aangezien het toch sterk lijkt op een verkeerd ontstekingsmoment; zou ik een ontsteking op contactpuntjes erin kunnen plaatsen om te proberen of de motor daarop loopt en dan op gas met lambda simulator. De inspuit is dan toch niet van belang. Of denk ik nu te simpel?