25 September 2012, 11:55
De latere motoren hebben geen koudestartinjector meer, de ECU deelt de extra benodigde hoeveelheid door 4 en injecteert dat via de gewone injectors. Het spruitstuk vd 200 is hetzelfde maar wie weet doet-ie het beter zonder koudestartinjector.
Hier een lijst met componten per Jetronic-editie, als altijd staat de B200F er weer niet tussen maar, de B230F motoren zonder koudestartinjector hebben een andere Jetronic. Maar ze zijn allemaal uitwisselbaar zoals je voor je motorwissel al gecontroleerd had: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Die schema's zijn anders in mijn Haynes jammergenoeg, maar ik denk dat 218 en 200 samen in de gasklepschakelaar zitten. De ene klikt idd zodra je de gasklep opent (ECU krijgt signaal "ga stationairloop regelen"), en de andere zou moeten kikken bij volgas (in Haynes heet-ie 'idling and full load microswitch".
Hier een lijst met componten per Jetronic-editie, als altijd staat de B200F er weer niet tussen maar, de B230F motoren zonder koudestartinjector hebben een andere Jetronic. Maar ze zijn allemaal uitwisselbaar zoals je voor je motorwissel al gecontroleerd had: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Die schema's zijn anders in mijn Haynes jammergenoeg, maar ik denk dat 218 en 200 samen in de gasklepschakelaar zitten. De ene klikt idd zodra je de gasklep opent (ECU krijgt signaal "ga stationairloop regelen"), en de andere zou moeten kikken bij volgas (in Haynes heet-ie 'idling and full load microswitch".
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969