26 September 2012, 09:08
Bedankt weer voor het vele type, opzoek en denkwerk!
Mooi overzicht van de kastjes.
Naast een lambdasonde zit er een lambdasondesimulator vanwege rijden op gas in.
Beiden geven geen verschil op het motorgedrag.
Toch zal ik in het weekend een ander lambdasonde aansluiten voor de zekerheid
en met een potmetertje kijken of de naald ook regelmatig uitslaat.
En verder de koudstarter er eerst uitdraaien en afdichten van het gat.
Echter: op gas wordt het mengsel enkel via de spruitstukken in de motor gezogen
en spelen de injectoren en koudestart injector geen rol.
Daarom zal ik ook eens voorzichtig aan de tandem-as van het (lpg) gas draaien,
misschien valt ie op gas goed te krijgen (voor een 2 liter motor is minder brandstof nodig dan voor een 2.3?!)
En voorts het hele inlaatspruit vervangen als dit allemaal geen resultaat geeft.
De rempedaal is erg hard. Kan dat betekenen dat dat er teveel onderdruk is op de rembekrachtiger?
Mooi overzicht van de kastjes.
Naast een lambdasonde zit er een lambdasondesimulator vanwege rijden op gas in.
Beiden geven geen verschil op het motorgedrag.
Toch zal ik in het weekend een ander lambdasonde aansluiten voor de zekerheid
en met een potmetertje kijken of de naald ook regelmatig uitslaat.
En verder de koudstarter er eerst uitdraaien en afdichten van het gat.
Echter: op gas wordt het mengsel enkel via de spruitstukken in de motor gezogen
en spelen de injectoren en koudestart injector geen rol.
Daarom zal ik ook eens voorzichtig aan de tandem-as van het (lpg) gas draaien,
misschien valt ie op gas goed te krijgen (voor een 2 liter motor is minder brandstof nodig dan voor een 2.3?!)
En voorts het hele inlaatspruit vervangen als dit allemaal geen resultaat geeft.
De rempedaal is erg hard. Kan dat betekenen dat dat er teveel onderdruk is op de rembekrachtiger?