26 September 2012, 13:10
Dan heb je net zo'n LPG set als ik, destijds ingebouwd Vialle 'Made for Volvo'. De LPG toevoer wordt geregeld mbv een vacuumgestuurde regelklep in de drooggasslang. Dus, eigenlijk maakt deze installatie geen gebruik van de injectie, zoals de latere systemen. De hele Jetronic draait wel en denkt dat-ie werkt maar het signaal stopt bij de injectors. De lambdafopper geeft continu lamda = 1, de Jetronic is dik tevree.
Als je storing op beide brandstoffen is, kan je de hele Jetronic al elimineren als oorzaak. Je hoeft alleen maar te kijken naar oorzaken die beide brandstoffen delen, zoals het blok, de ontsteking, de lucht en vacuumslangen etc.
De ontsteking zal ook wel goed zijn.
Een kleine kink in de kabel kan de brandstofdrukregelaar voorop de injectorrail zijn, als deze lekt gaat er altijd een willekeurige hoeveelheid benzine het blok in. Op LPG zal je dat niet zo gauw merken, op benzine kan de Jetronic dat compenseren dankzij het lamdasignaal (tot zekere hoogte).
Vreemd van die rempedaal. Je zou eerder zeggen dat er dan te weinig onderdruk is in de bekrachtiger, rem maar eens een paar keer zonder draaiende motor.
Als je storing op beide brandstoffen is, kan je de hele Jetronic al elimineren als oorzaak. Je hoeft alleen maar te kijken naar oorzaken die beide brandstoffen delen, zoals het blok, de ontsteking, de lucht en vacuumslangen etc.
De ontsteking zal ook wel goed zijn.
Een kleine kink in de kabel kan de brandstofdrukregelaar voorop de injectorrail zijn, als deze lekt gaat er altijd een willekeurige hoeveelheid benzine het blok in. Op LPG zal je dat niet zo gauw merken, op benzine kan de Jetronic dat compenseren dankzij het lamdasignaal (tot zekere hoogte).
Vreemd van die rempedaal. Je zou eerder zeggen dat er dan te weinig onderdruk is in de bekrachtiger, rem maar eens een paar keer zonder draaiende motor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969