20 April 2012, 22:08
Lijkt me onnodig veel werk om een oldtimer te ontmotoriseren (waarna je hem zeker niet meer kwijt raakt), terwijl de B230 blokken ruim voorradig zijn.
De B230K uiteraard, maar de B230F is met een beetje onderdelen overzetten ook goed bruikbaar.
Dat je K weinig puf heeft ligt niet aan kantelende zuigers, dat doen ze (als het goed is) alleen koud. Eerder de carburateur, deze is niet zo degelijk als de rest van de motor.
De oude Bxx motoren hebben iets 'langere' zuigers als de Bxxx motoren van bouwjaar 85-89, vanaf 90 zijn de lange zuiger'rokken' (hoe heet dat in NL) weer terug.
De B230K uiteraard, maar de B230F is met een beetje onderdelen overzetten ook goed bruikbaar.
Dat je K weinig puf heeft ligt niet aan kantelende zuigers, dat doen ze (als het goed is) alleen koud. Eerder de carburateur, deze is niet zo degelijk als de rest van de motor.
De oude Bxx motoren hebben iets 'langere' zuigers als de Bxxx motoren van bouwjaar 85-89, vanaf 90 zijn de lange zuiger'rokken' (hoe heet dat in NL) weer terug.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969