12 April 2012, 22:52
Da's een B30 toch..? wezenlijk dus hetzelfde als B20. Ik heb momenteel 1 Stromberg er op met K&N filter en dus ook geen "hotspot" met bijbehorende warm-koud klep. Onlangs een kleine reparatie aan uitgevoerd, mogelijk (niet gemeten nog..) is het net ff wat beter en reageert ie nu wat meer op de temperatuursverschillen. Als het warm wordt onder de kap daalt het toerental behoorlijk terwijl dat minder effect geeft bv vroeg in de ochtend. Ik kan me zo voorstellen dat het in jouw auto helemaal warm wordt beneden..
Die bi-metaaltjes heb ik ook vaak losgehad en gereinigd omdat ik er ooit achter kwam dat ie vast zat, maar het praktische nut ervan ontgaat me.. ik verwacht dat het eea verbeterd is, de boel wat kritischer kan reageren en dus ook wat beter kan worden afgesteld, daar zul je het in moeten zoeken. En vwb de luchtaanvoer diep in de "kajuit", probeer toch maar ens mÃt luchtkleppen en slangen omdat ie dan naar eigen beweging warm of koud naar gelang kan pakken...
Die bi-metaaltjes heb ik ook vaak losgehad en gereinigd omdat ik er ooit achter kwam dat ie vast zat, maar het praktische nut ervan ontgaat me.. ik verwacht dat het eea verbeterd is, de boel wat kritischer kan reageren en dus ook wat beter kan worden afgesteld, daar zul je het in moeten zoeken. En vwb de luchtaanvoer diep in de "kajuit", probeer toch maar ens mÃt luchtkleppen en slangen omdat ie dan naar eigen beweging warm of koud naar gelang kan pakken...