24 October 2012, 23:15
Als ik me probeer voor te stellen hoe het zit, zou ik zeggen: die moet op de massa.
Ik denk dat ze op deze manier een geforceerde aansturing van de koudestart injector hebben gerealiseerd omdat de 'computer' (centrale kast onder de bijrijdersstoel) dit niet meer deed. Dus ik denk dat het relais ervoor zorgt dat er spanning op de koudestart injector komt als de startmotor draait.
Met andere woorden, het ene circuit van het relais pakt + van de groene aanstuur draad van de startmotor en heeft massa. De andere kant van het relais (waar de stroomkring gesloten wordt als er spanning op het andere circuit staat) zorgt voor spanning op de injector. Nu werkt een deel van het D-jet systeem op 5 volt. Ik weet niet of dit voor de koudestart injector ook het geval is. Zo ja, dan zal hij ergens spanning op moeten pikken uit het 5V circuit van de D-jet en de andere kant massa.
Ik denk dat ze op deze manier een geforceerde aansturing van de koudestart injector hebben gerealiseerd omdat de 'computer' (centrale kast onder de bijrijdersstoel) dit niet meer deed. Dus ik denk dat het relais ervoor zorgt dat er spanning op de koudestart injector komt als de startmotor draait.
Met andere woorden, het ene circuit van het relais pakt + van de groene aanstuur draad van de startmotor en heeft massa. De andere kant van het relais (waar de stroomkring gesloten wordt als er spanning op het andere circuit staat) zorgt voor spanning op de injector. Nu werkt een deel van het D-jet systeem op 5 volt. Ik weet niet of dit voor de koudestart injector ook het geval is. Zo ja, dan zal hij ergens spanning op moeten pikken uit het 5V circuit van de D-jet en de andere kant massa.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl