4 November 2007, 23:02
Al een tijdje last van slechte stationaire loop. Eerst te laag, daarna gasklep sensor bijgesteld want die stond altijd open, en CIS klep schoongemaakt. Daarna toerental goed of juist veel te hoog, wisselend dus.
Voor het bijstellen de gasklepsensor brandde het lambda lampje nog wel eens, nu niet meer.
Vandaag gasklep schoongemaakt, en klep een paar uur in benzine laten weken. Gasklep iets verder dicht afgesteld. Toerental nog steeds te hoog (wel iets lager dan eerst) of goed.
op pin 2 en 6 geen fout codes.
Conclusie: CIS klep doet zn werk niet, gasklepschakelaar is goed. Is dit de juiste conclusie? Waar is de 3de pin voor op de gasklepschakelaar?
Verder: Na het klussen vanmiddag was de aanzuigbuis net voor de LMM losgeschoten. De motor klonk als een bak met knikkers! heb nog nooit een pingelende motor gehoord; maar dit zou ik me er bij voor kunnen stellen. Rijden ging erg moeizaam; traag en schokkerig.
Heb al wel eens eerder de motor gestart met deze pijp los; de motor begon toen op 2000 toeren te lopen terwijl ze nu bijjna stierf...
Hoe kan zoiets; ik dacht dat injectie altijd brandstof inspoot tov de gemeten luchttoevoer maar dit blijkt dus anders te zijn? Een openfilter plaatsen oid kan dus ook niet zomaar?
Alvast bedankt voor de reacties!
Voor het bijstellen de gasklepsensor brandde het lambda lampje nog wel eens, nu niet meer.
Vandaag gasklep schoongemaakt, en klep een paar uur in benzine laten weken. Gasklep iets verder dicht afgesteld. Toerental nog steeds te hoog (wel iets lager dan eerst) of goed.
op pin 2 en 6 geen fout codes.
Conclusie: CIS klep doet zn werk niet, gasklepschakelaar is goed. Is dit de juiste conclusie? Waar is de 3de pin voor op de gasklepschakelaar?
Verder: Na het klussen vanmiddag was de aanzuigbuis net voor de LMM losgeschoten. De motor klonk als een bak met knikkers! heb nog nooit een pingelende motor gehoord; maar dit zou ik me er bij voor kunnen stellen. Rijden ging erg moeizaam; traag en schokkerig.
Heb al wel eens eerder de motor gestart met deze pijp los; de motor begon toen op 2000 toeren te lopen terwijl ze nu bijjna stierf...
Hoe kan zoiets; ik dacht dat injectie altijd brandstof inspoot tov de gemeten luchttoevoer maar dit blijkt dus anders te zijn? Een openfilter plaatsen oid kan dus ook niet zomaar?
Alvast bedankt voor de reacties!