30 October 2012, 15:26
Hoi allemaal!
Mijn project(je) loopt bijna op zijn einde. Van het weekend wilde ik in de kou de automaat en het blok weer aan elkaar koppelen.
Dat verliep niet helemaal zoals ik hoopte. Het lijkt alsof de automaat 'vast' zit. De koppelomvormer draait alleen op het moment dat je hem een halve cm naar buiten trekt na 360 gr. schuift hij weer naar binnen en is compleet gefixeerd. Ik heb het idee dat de oliepomp vast zit??? Volgens de diverse handboeken kun je de koppelomvormer met twee handen eruit pakken ook dat gaat niet. Ik informeer even hier voordat ik de boel onherstelbaar mol.
Iemand een idee wat eraan mankeert en of dit zelf te verhelpen is?
Mijn project(je) loopt bijna op zijn einde. Van het weekend wilde ik in de kou de automaat en het blok weer aan elkaar koppelen.
Dat verliep niet helemaal zoals ik hoopte. Het lijkt alsof de automaat 'vast' zit. De koppelomvormer draait alleen op het moment dat je hem een halve cm naar buiten trekt na 360 gr. schuift hij weer naar binnen en is compleet gefixeerd. Ik heb het idee dat de oliepomp vast zit??? Volgens de diverse handboeken kun je de koppelomvormer met twee handen eruit pakken ook dat gaat niet. Ik informeer even hier voordat ik de boel onherstelbaar mol.
Iemand een idee wat eraan mankeert en of dit zelf te verhelpen is?
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo

