1 March 2006, 19:23
http://www.turbobricks.com/specs.php?content=sohc_heads
en:
http://www.volvo240-260register.nl/forum...ight=heron
en:
alexander240glt schreef:de 631 heeft geen verbrandingskamers.komt van:
Dit is de zogenaamde Heron kop. De verbrandingskamer zit in de piston.
De distributieriem wissels moet hier heel nauw gevolgd worden: deze motor is geen vrijloper.
Wat de andere nummers betreft.
De 530 en de 531 hebben we op een B200K en B230K aangetroffen. Op de meeste B230F en K liggen deze beide.
De Heron is niet zo veel verbouwd geweest naar de info die wij hebben.
En dan moet je eens naar volvo zelf bellen. Die slaan helemaal tilt.
Alle holle koppen (van de B23/B200/B230) passen op deze blokken.
Alle nokkenassen uit de 7/9 reeks zijn geschikt voor de 2reeks. Omgkeerd gaat ook maar dan moet je de ontsteking veranderen.
Vanaf model en bouwj 1990 zijn de kleppen veranderd van kwaliteit: ze zijn zachter geworden. Dit kan wel probs geven als je op lpg rijdt.
De 16V kop past idd in een 240,mits de nodige aanpassingen. ZEt hem op een gewone B230 blok (geen 234 vanwege die balans assen). verkort de onstekingpin, andere riem spanner, andere distributieriem en klaar is kees. En vrien van me heeft die vonversie gedaan.
Als ik de fotos terugvind post ik de links, ofhoe kan je fotos ACTIEF maken?
greets lex
http://www.volvo240-260register.nl/forum...ight=heron
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
