16 December 2011, 12:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2011, 12:52 door Marc1970.)
De dorpel is een geheel van voor tot achter. De B stijl, C stijl en de achterste wielkast zijn er op gelast, niet erin. Bij de B stijl kan je er aardig inkijken. Het roest(water) wat daar zit komt ws. van hogerop, ergens waar bij scharnieren.
De bodemplaat is eronder gelast. Je kan die over de hele lengte en breedte eronder vandaan peuteren en de auto buigt niet door. Zowiezo blijft-ie tot de laatste las z'n vorm behouden. Zoals aan die 242GT te zien is.
Overigens pakt die gast het helemaal verkeerd aan, je kan niet zomaar alles halverwege doormidden zagen, je volgt de plaatdelen en lasnaden en laat zoveel mogelijk van de vorm staan. Bij voorkeur eerst de ene kant van een lasnaad en dan pas de andere kant.
In TP11410-1 staan een paar leuke 'exploded diagrams' van de koets, en het schuifdak, en veel meer info voor je restauratie.
De bodemplaat is eronder gelast. Je kan die over de hele lengte en breedte eronder vandaan peuteren en de auto buigt niet door. Zowiezo blijft-ie tot de laatste las z'n vorm behouden. Zoals aan die 242GT te zien is.
Overigens pakt die gast het helemaal verkeerd aan, je kan niet zomaar alles halverwege doormidden zagen, je volgt de plaatdelen en lasnaden en laat zoveel mogelijk van de vorm staan. Bij voorkeur eerst de ene kant van een lasnaad en dan pas de andere kant.
In TP11410-1 staan een paar leuke 'exploded diagrams' van de koets, en het schuifdak, en veel meer info voor je restauratie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969