11 December 2011, 16:41
Vanochtend ritje van Deventer naar Hengelo en weer terug met de autoambulance. Net onderweg hoorde ik een "poef" en zag ik in mijn achterspiegel een klein "blokje" over de weg rollen. "Zal wel op de weg hebben gelegen?" Onderweg bemerkte ik een wit rookpluimpje achter rechts achter de de auto daar waar dit normaal linksachter uit de uitlaat komt. Bij stilstand trok zich een compleet mistgordijn op rond de auto. Zo hard had ik niet geremd.
Voor de zekerheid de motorkap maar eens open, daar openbaarde zich het probleem. Blok was aan de achterkant nat en de olie droop eruit.
Meneer van de ANWB wist me niet gerust te stellen en had het over een losliggende nokkenas die de "oliestop" eruit had gedrukt of een bevroren carterontluchting. Na peilen bleek er overigens geen druppel olie meer in het blok te zitten.
Nog geen diagnose. Iemand ervaring met dit euvel. Denk zelf meer aan een keerring.
gr,
BZZ
Voor de zekerheid de motorkap maar eens open, daar openbaarde zich het probleem. Blok was aan de achterkant nat en de olie droop eruit.
Meneer van de ANWB wist me niet gerust te stellen en had het over een losliggende nokkenas die de "oliestop" eruit had gedrukt of een bevroren carterontluchting. Na peilen bleek er overigens geen druppel olie meer in het blok te zitten.
Nog geen diagnose. Iemand ervaring met dit euvel. Denk zelf meer aan een keerring.
gr,
BZZ