9 December 2011, 15:52
LJ schreef:He Ticcie, leuk je te zien hier. Tsja, toen ik nog in A'dam woonde was er niet veel ruimte om een auto te restaureren, nu ietsje meer
. Ik besef me ook wel dat ik aan het 'mooie' werk ben begonnen, maar dat kwam nu eenmaal beter uit zo. Echter twijfel ik nog steeds of een restauratie nog wel echt haalbaar is. Uiteraard kán het wel, als je er maar genoeg euro's tegen aan gooit, maar er zitten wel veel rotte plekken aan de auto.
Wat ik nu kan zien zijn de volgende plekken (beginnend/bijna) rot (zie ook pagina 4 voor de foto's):
Wielbakken + wielranden L+R achter, achterbakbodem, strip in de achterbak (waar afdichtrubber overheen loopt), wielbakken Ãn de auto (strip achter L+R), gordelophangpunt links achter, b stijl linksonder. Dorpels lijken wel mee te vallen, zit wat vliegroest op. Verder zijn de bodems niet echt helemaal rot, er zitten alleen wat plekken aan alle 4 de bodems aan de buitenzijde tegen de binnendorpels aan (binnendorpels zijn echter niet rot). Dan moet ik ook nog 2 spatborden voor hebben en 4 deuren en miss hien de achterklep...... Heftige shit dus. Volgens mij wordt dit wel Ãrg veel laswerk.. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk, maar ik begin nu wel erg te twijfelen.
Iemand vroeg ook al of het niet beter is een andere goede koets te kopen (met weinig roest) en de boel over te zetten. Dat kan natuurlijk ook nog, maar vind maar eens een Turbo sedan met weinig roest van die tijd. ellendige roest ook, als de Volvo jongens toendertijd iets beter het plaatwerk behandeld hadden, zaten wij nu niet zo in de troep haha
Zo'n 244 koets met weinig roest is toch wel te vinden. Kun je nu alle ophangingsdelen al mooi aanpakken net als de motor. En dan een keertje op je gemakkie overzetten.
Let op : wel alle veerpoten/veren/stabies behouden voor de Turbo..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..