6 December 2011, 15:30
Vervang eerst eens de rotor en verdelerkap, misschien is het dan weg maar dat denk ik niet.
Heb je geen vacuümlek? Spuit eens rond met WD40, en dan vooral bij pakkingen (inlaatspruitstukpakking), rond de carburateur en bij de aansluitingen van de vacuumslangen.
Als de motor heel even hoger in toeren/beter gaat lopen, heb je een vacuumlek. Dat zorgt duidelijk voor een schuddende motor, en ook een bokkende auto bij constant laag toerental.
Heb je geen vacuümlek? Spuit eens rond met WD40, en dan vooral bij pakkingen (inlaatspruitstukpakking), rond de carburateur en bij de aansluitingen van de vacuumslangen.
Als de motor heel even hoger in toeren/beter gaat lopen, heb je een vacuumlek. Dat zorgt duidelijk voor een schuddende motor, en ook een bokkende auto bij constant laag toerental.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL