6 December 2011, 14:50
Hoi iedereen!
Het B230A blok van mijn 86er 245 loopt vrijwel altijd stationair wat onrustig, zowel koud als warm. Soms wat erger dan anders. De motor slaat nooit af, maar schudt wel aanzienlijk met als resultaat een schokkerige auto in bijvoorbeeld de file. Ik kom altijd probleemloos van A naar B, maar het moet beter kunnen. Het euvel doet zich zowel voor op benzine als LPG. Er staat al het nodige over het onderwerp geschreven op dit forum, maar een aantal dingen heb ik al uitgesloten. Wat ik al gedaan heb:
- Opnieuw laten afstellen door LPG-specialist.
- Kleppen zijn gesteld.
- Bougies zijn vervangen (NGK, maar geen speciale LPG-bougies. Lees daar uiteenlopende meningen over: volgens mij zou dat wel een subtiel verschil kunnen uitmaken, maar waarschijnlijk geen verschil van dag en nacht. Dus een "Hee, het is weg"-ervaring verwacht ik daar niet mee).
- Net een nieuwe BERU bougiekabelset gemonteerd, de motor lijkt daarmee in elk geval al iets beter te lopen stationair, maar zou ook wishful thinking kunnen zijn. In elk geval is het probleem niet opgelost, hoogstens meer gemaskeerd/minder opvallend aanwezig.
Op de "to do list" staat nog de verdelerkap en rotor, komt komend weekend aan de beurt.
Iemand nog tips wat ik nog meer aan mijn "to do list" kan toevoegen of wat er nog meer mee te maken zou kunnen hebben?
Het B230A blok van mijn 86er 245 loopt vrijwel altijd stationair wat onrustig, zowel koud als warm. Soms wat erger dan anders. De motor slaat nooit af, maar schudt wel aanzienlijk met als resultaat een schokkerige auto in bijvoorbeeld de file. Ik kom altijd probleemloos van A naar B, maar het moet beter kunnen. Het euvel doet zich zowel voor op benzine als LPG. Er staat al het nodige over het onderwerp geschreven op dit forum, maar een aantal dingen heb ik al uitgesloten. Wat ik al gedaan heb:
- Opnieuw laten afstellen door LPG-specialist.
- Kleppen zijn gesteld.
- Bougies zijn vervangen (NGK, maar geen speciale LPG-bougies. Lees daar uiteenlopende meningen over: volgens mij zou dat wel een subtiel verschil kunnen uitmaken, maar waarschijnlijk geen verschil van dag en nacht. Dus een "Hee, het is weg"-ervaring verwacht ik daar niet mee).
- Net een nieuwe BERU bougiekabelset gemonteerd, de motor lijkt daarmee in elk geval al iets beter te lopen stationair, maar zou ook wishful thinking kunnen zijn. In elk geval is het probleem niet opgelost, hoogstens meer gemaskeerd/minder opvallend aanwezig.
Op de "to do list" staat nog de verdelerkap en rotor, komt komend weekend aan de beurt.
Iemand nog tips wat ik nog meer aan mijn "to do list" kan toevoegen of wat er nog meer mee te maken zou kunnen hebben?