14 November 2011, 20:27
Mocht je er een ander motorblok in gooien, dan voldoet je auto in principe niet meer aan de eisen. Ook wanneer je de B200A vervangt voor een B200AE (al valt dat natuurlijk niet op).
Als ik jou was zou ik dan echt meteen voor de B230FT gaan. Zit meteen LH 2.4 op (als ik me niet vergis) en dus heb je mooi meteen 170pk ipv 140 (bij een B21ET)
Daarnaast hebben de B230FT's een mooiere koppel/toeren-kromme.
Wanneer je de T-nokkenas dan eens vervangt door een A dan wordt het een heel leuk giftig wagentje
Wil je dan echt geen intercooler, dan kun je eventueel nog voor de B230FK gaan (low pressure turbo).
Daarna is het een kwestie van even naar de RDW gaan, laten keuren en 50 euro afrekenen en klaar is Bertus.
Zorg er wel voor dat je gewoon een schade 940 of 740 opkoopt zodat:
- je alles eruit kan slopen wat je wil (bedrading computers enz enz)
- je het kenteken hebt voor het omkeuren bij de RDW.
Als ik jou was zou ik dan echt meteen voor de B230FT gaan. Zit meteen LH 2.4 op (als ik me niet vergis) en dus heb je mooi meteen 170pk ipv 140 (bij een B21ET)
Daarnaast hebben de B230FT's een mooiere koppel/toeren-kromme.
Wanneer je de T-nokkenas dan eens vervangt door een A dan wordt het een heel leuk giftig wagentje

Wil je dan echt geen intercooler, dan kun je eventueel nog voor de B230FK gaan (low pressure turbo).
Daarna is het een kwestie van even naar de RDW gaan, laten keuren en 50 euro afrekenen en klaar is Bertus.
Zorg er wel voor dat je gewoon een schade 940 of 740 opkoopt zodat:
- je alles eruit kan slopen wat je wil (bedrading computers enz enz)
- je het kenteken hebt voor het omkeuren bij de RDW.