14 November 2011, 20:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2011, 20:23 door Jw240.)
Boso schreef:Die 40% doet er vandaag de dag helemaal niet meer toe (imho). Door de leeftijd van de auto is het een kwestie van motornummer controleren (kijken of hij niet gepikt is) dat is het. Die 40% regel heeft daar volgens mij niets meer mee te maken.
Dan nog. Het nummer op jouw motor komt overeen met een B21ET= xxx pk. Als daar een IC opzit blijft het nog steeds dezelfde B21. Het nummer op het blok komt nog steeds overeen met de gegevens van een B21ET.
ja precies, mijn B230F is nog steeds een B230F, ook al heeft ie meer vermogen (dmv turbo).
Als je gaat experimenteren met andere injectie/ontsteking die niet voor turbo was/is (L-jet van 360) is een intercooler wel handig, toch wat meer veiligheidsmarge. LH van 240/740/940 zou ook wel mooi zijn maar weer best wat werk en kosten om er op te zetten.
trouwens, bestaat er dan een conformiteitsverklaring voor een B21ET in een 360? Niet dat dat echt er toe doet, je krijgt het sowieso goedgekeurd, ook zonder die verklaring (mijn ervaring).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

