12 August 2011, 16:07
ALs het op beide brandstoffen pruttelt wijst dat meest ri. de ontsteking of hardwarematige problemen (kleppen, nokken, o.i.d.).
Omdat ik zelden twijfel aan hardware zou ik beginnen bij de ontsteking. De ontsteking werkt op contactpuntjes, die slijten (verder een prima systeem m.i.). Zoals deze: http://www.vwcox.com/webshop/index.php?_...ductId=130
Haal de verdelerkap eraf, verdraai de motor tot de puntjes max. openstaan en meet de speling ertussen (0.4 mm) en bekijk het opppervlak (geen putten).
Omdat ik zelden twijfel aan hardware zou ik beginnen bij de ontsteking. De ontsteking werkt op contactpuntjes, die slijten (verder een prima systeem m.i.). Zoals deze: http://www.vwcox.com/webshop/index.php?_...ductId=130
Haal de verdelerkap eraf, verdraai de motor tot de puntjes max. openstaan en meet de speling ertussen (0.4 mm) en bekijk het opppervlak (geen putten).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

