22 January 2015, 11:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2015, 11:20 door Marc1970.)
Dat kastje zelf moet gekoeld worden, door de plak alu (geen ijzer) die erachter zit. Het is een soort versterker, een eindtrap, bestaande uit 1 of meer transistors. De EZ116K ECU berekent en verstuurt een ontstekingstijdstip, dat is een elektronisch signaal, naar de eindtrap, die zet dat razendsnel om een echte verbinding tussen de bobine min en de massa. Bobine aardt, vonkt ontstaat, mengsel ontsteekt, en je denkt nog eens aan mij en je zekeringenkastje.
Waarom Volvo de ECU, de bobine en de eindtrap zo ver uit elkaar heeft gezet, zal met de koeling van de eindtrap te maken hebben (waarom anders?).
Waarom Volvo de ECU, de bobine en de eindtrap zo ver uit elkaar heeft gezet, zal met de koeling van de eindtrap te maken hebben (waarom anders?).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969