6 July 2011, 10:33
Ik heb zojuist een turbo station gekocht met vervelend geluid in de kop-/uitlaatspr.stuk gedeelte.
Er zal wel iets vervelends gebeurd zijn daar ik een paar ltr water bij kon vullen tesamen met 1 ltr olie om weer iets op de peilstok te zien.
Kan de motor met veel geroffel goed op toeren krijgen dus ben eigenlijk niet zo bang voor schade aan het onderblok. (Geluid van kantelende zuiger lijkt het niet te zijn.)
Kortom: Plan is om er een nieuwe kop met ander brandstof systeem op te zetten met LH of eigen motormanagement.
Ik heb slechts een 531 kop van een 700 turbo en uitlaat spruitstuk van een 95-er 940.
Ben ik al in de goede richting als ik nu navolgende ga verzamelen:
- Inlaatspr. B230F of is een turbo beter voor de flow?
- Injectie gedeelte van dezelfde 230F of ...?
- Turbo van de B21ET hergebruiken of misschien een model van een 850/940 of zoiets dergelijks?
- Motorkabelboom met LH2.4 van een 240?? (JW240 zal dit ongetwijfeld beantwoorden)
- IC verhaal van Saint is duidelijk dus daar haal ik die info vandaan..
Ik ga niet met spers spelen. Doel is om van deze auto een dagelijks vervoer te maken met dampgas met lekker koppel/pk's. Koppel heeft prioriteit en dat er dan slechts iets van 170-180 pk uit voortvloeit is dat voldoende.
Ik hoor graag ...
Joseph
Er zal wel iets vervelends gebeurd zijn daar ik een paar ltr water bij kon vullen tesamen met 1 ltr olie om weer iets op de peilstok te zien.
Kan de motor met veel geroffel goed op toeren krijgen dus ben eigenlijk niet zo bang voor schade aan het onderblok. (Geluid van kantelende zuiger lijkt het niet te zijn.)
Kortom: Plan is om er een nieuwe kop met ander brandstof systeem op te zetten met LH of eigen motormanagement.
Ik heb slechts een 531 kop van een 700 turbo en uitlaat spruitstuk van een 95-er 940.
Ben ik al in de goede richting als ik nu navolgende ga verzamelen:
- Inlaatspr. B230F of is een turbo beter voor de flow?
- Injectie gedeelte van dezelfde 230F of ...?
- Turbo van de B21ET hergebruiken of misschien een model van een 850/940 of zoiets dergelijks?
- Motorkabelboom met LH2.4 van een 240?? (JW240 zal dit ongetwijfeld beantwoorden)
- IC verhaal van Saint is duidelijk dus daar haal ik die info vandaan..
Ik ga niet met spers spelen. Doel is om van deze auto een dagelijks vervoer te maken met dampgas met lekker koppel/pk's. Koppel heeft prioriteit en dat er dan slechts iets van 170-180 pk uit voortvloeit is dat voldoende.
Ik hoor graag ...
Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..