Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B21ET met modern motormanagement
#1
Ik heb zojuist een turbo station gekocht met vervelend geluid in de kop-/uitlaatspr.stuk gedeelte.
Er zal wel iets vervelends gebeurd zijn daar ik een paar ltr water bij kon vullen tesamen met 1 ltr olie om weer iets op de peilstok te zien.

Kan de motor met veel geroffel goed op toeren krijgen dus ben eigenlijk niet zo bang voor schade aan het onderblok. (Geluid van kantelende zuiger lijkt het niet te zijn.)

Kortom: Plan is om er een nieuwe kop met ander brandstof systeem op te zetten met LH of eigen motormanagement.

Ik heb slechts een 531 kop van een 700 turbo en uitlaat spruitstuk van een 95-er 940.
Ben ik al in de goede richting als ik nu navolgende ga verzamelen:
- Inlaatspr. B230F of is een turbo beter voor de flow?
- Injectie gedeelte van dezelfde 230F of ...?
- Turbo van de B21ET hergebruiken of misschien een model van een 850/940 of zoiets dergelijks?
- Motorkabelboom met LH2.4 van een 240?? (JW240 zal dit ongetwijfeld beantwoorden)
- IC verhaal van Saint is duidelijk dus daar haal ik die info vandaan..

Ik ga niet met spers spelen. Doel is om van deze auto een dagelijks vervoer te maken met dampgas met lekker koppel/pk's. Koppel heeft prioriteit en dat er dan slechts iets van 170-180 pk uit voortvloeit is dat voldoende.

Ik hoor graag ...


Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Berichten in dit topic
B21ET met modern motormanagement - door skidje - 6 July 2011, 10:33
B21ET met modern motormanagement - door Jambon - 6 July 2011, 12:18
B21ET met modern motormanagement - door 242-turbo - 10 July 2011, 13:04
B21ET met modern motormanagement - door 8valve - 11 August 2011, 11:57
B21ET met modern motormanagement - door skidje - 11 August 2011, 16:02
B21ET met modern motormanagement - door mark244turbo - 6 September 2011, 01:21
B21ET met modern motormanagement - door skidje - 6 September 2011, 20:17
B21ET met modern motormanagement - door Jw240 - 6 September 2011, 20:48

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.472 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.284 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.867 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.095 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.341 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.095 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.654 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.224 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.123 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 59.558 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)