Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afslaan bij afremmen. Wat is wat op de LPG installatie ?
het is of het over mijn 240 gaat, ik heb vaak hetzelfde probleem. Heb ook al een paar kleine backfires gehad. Dus zou kunnen zijn door te arm mengsel. En dus door te kleine capaciteit van de verdamper, of slechte werking. Die van mij is in 1992 ingebouwd, en mijn volvo is uit 90. Misschien is de drukregeling op de verdamper niet meer helemaal OK. Ik was van plan een keertje naar een LPG-boer te gaan om het e.e.a. te vragen. Maar het zou ook kunnen dat de kou ermee te maken heeft, want daar zijn verdampers allergisch voor, want ze moeten de LPG juist warm zien te krijgen...

Maar volgens mij is een actuator en een stappenmotor hetzelfde, gewoon een electrisch geregelde klep. Dus het managementsysteem kan zo de kraan verder opendraaien. Maar ik heb begrepen dat een verdamper zelf altijd zorgt voor de juiste hoeveelheid op basis van onderdruk uit de motor. Die neemt toe als het toerental stijgt, en daarmee ook de hoeveelheid LPG uit de verdamper.

Die ronde zwarte doos heeft ook iets met die onderdruk te maken, maar wat dat weet ik niet precies.

Wat ik wel weet is dat zwarte vierkante doosje met die draadjes eraan dat om het stangetje zit met een borgringetje, dat is de afsluitklep van het stationair gedeelte, die zorgt er dus voor dat in de verdamper de stationairregeling wordt afgesloten, en dan slaat de motor ook af. Daarnaast zit de stationair regelschroef, en het woord zegt het al, die regelt de gastoevoer voor stationairloop. Verder is het supply on demand, zodra je gas geeft, door de onderdruk die ontstaat wanneer je gas geeft (er wordt lucht aangezogen door de motor) zal de verdamper onmiddelijk reageren met een extra hoeveelheid lpg. Daardoor is de LPG druk door de verdamper geregeld. En de actuator, zorgt ervoor dat het motormanagement systeem een laatste controle heeft mbt de maximale hoeveelheid instromend lpg. Deze kan ook wel stroef gaan oid. Dus er is nog van alles schoon te maken en af te stellen, maar hoe precies dat weet ik niet.

Groetjes,

Ton-Herman
Antwoord

Berichten in dit topic
Afslaan bij afremmen. Wat is wat op de LPG installatie ? - door TonHerman - 3 February 2006, 01:34

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vermogenverlies en zelfs afslaan Koppelmans 3 1.233 11 September 2023, 11:30
Laatste bericht: Marc1970
  afslaan de motor op lpg daanweijer 5 6.880 1 January 2017, 17:27
Laatste bericht: daanweijer
  afslaan stationair Volvo 240 turbo b.b. 12 11.921 25 February 2016, 09:08
Laatste bericht: HansDAF
  [bijna] afslaan Nicolaas H 47 34.780 5 June 2015, 01:33
Laatste bericht: Nicolaas H
  Afslaan warme motor bij starten Rene1974 6 5.064 3 April 2014, 12:05
Laatste bericht: Dopski
  LPi installatie w-volvo 0 1.341 17 December 2012, 16:56
Laatste bericht: w-volvo
  raar probleem met de lpg installatie henqui 11 10.384 12 April 2012, 19:14
Laatste bericht: henqui
  Starten, en meteen afslaan (soms!) Vincent244 13 12.502 23 January 2012, 18:17
Laatste bericht: Vincent244
  warm stationair afslaan Stinky 12 9.600 20 September 2011, 10:21
Laatste bericht: Stinky
  Afslaan als de choke uit is Jeroen V 11 7.876 24 June 2011, 18:57
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)