25 June 2011, 16:12
Hm, bij mijn motor lukt dat meestal ook niet hoor, enkel als de buitenlucht niet te koud is.
Koud starten moet steeds met de choke bijna volledig uit - anders lukt het niet. Enkel als de motor goed warm geworden is, kan ik eventueel starten zonder choke (zij het soms wel moeizaam). Ook koud starten met de choke half uit, lukt niet altijd. Enkel bij warme, zomers weer, kan ik dat riskeren, anders krijg ik 'm bijna niet aan de praat.
Na de start duw ik de choke dan meteen terug tot een 1200 - 1500 rpm. Naarmate hij warmer wordt, stijgt het toerental geleidelijk en kan ik steeds de choke meer en meer indrukken. Mijn startmethode lijkt dus aardig veel op de jouwe.
Na een koude start meteen de choke tot 1000 rpm terugdrukken, wordt meestal afgestraft met een heel schokkerige, bijna afslaande motor. Hij loopt dan wel, maar zeer beroerd en heeft wel de neiging tot afslaan. Een paar minuten na de start lukt het beter, maar hij blijft heel onregelmatig en bokkerig. Om die reden druk ik de choke na een koude start ook niet zo ver terug, max tot 1200 of 1500. Pas als de temperatuurwijzer stilaan in het midden komt, blijft de Volvo beter en beter bij lagere toerentallen - tot circa 800 - aan de praat.
Mijn motor wijkt toch niet zoveel af van de jouwe, hoor
Koud starten moet steeds met de choke bijna volledig uit - anders lukt het niet. Enkel als de motor goed warm geworden is, kan ik eventueel starten zonder choke (zij het soms wel moeizaam). Ook koud starten met de choke half uit, lukt niet altijd. Enkel bij warme, zomers weer, kan ik dat riskeren, anders krijg ik 'm bijna niet aan de praat.
Na de start duw ik de choke dan meteen terug tot een 1200 - 1500 rpm. Naarmate hij warmer wordt, stijgt het toerental geleidelijk en kan ik steeds de choke meer en meer indrukken. Mijn startmethode lijkt dus aardig veel op de jouwe.
Na een koude start meteen de choke tot 1000 rpm terugdrukken, wordt meestal afgestraft met een heel schokkerige, bijna afslaande motor. Hij loopt dan wel, maar zeer beroerd en heeft wel de neiging tot afslaan. Een paar minuten na de start lukt het beter, maar hij blijft heel onregelmatig en bokkerig. Om die reden druk ik de choke na een koude start ook niet zo ver terug, max tot 1200 of 1500. Pas als de temperatuurwijzer stilaan in het midden komt, blijft de Volvo beter en beter bij lagere toerentallen - tot circa 800 - aan de praat.
Mijn motor wijkt toch niet zoveel af van de jouwe, hoor

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)