9 June 2011, 19:36
Ben net weer even met de ama bezig geweest en wat gestoeid met het ontstekingstijdstip. Staat nu op +/-21 graden bij +/-1500 toeren. Voor zoals het nu voelt lijkt het al een stuk beter dan voorheen. Dit komt overeen met ongeveer 10 graden stationair.
Maar wat ik wel merkte is het volgende. Uit nieuwsgierigheid heb ik terwijl de motor stationair liep de olievuldop los gehaald. Ik verwachte dat de oliespetters me om de oren zouden vliegen maar dit gebeurde niet. Wat er wel gebeurt is dat er een behoorlijke stroom aan lucht naar buiten komt, en ik kan de ontploffingen in de motor goed horen. Er komt dus een donker gebrom uit. Is dit normaal?? Ook als de olievuldop eraf is komt er geen "stoom" meer uit de carterventilatie, ik begin te denken dat er toch stiekem iets mis is met de kleppen en een deel van de uitlaatgassen in de carter komen en de "stoom veroorzaken.
Ben benieuwd of iemand hier een idee over heeft.
Thanks!!
Maar wat ik wel merkte is het volgende. Uit nieuwsgierigheid heb ik terwijl de motor stationair liep de olievuldop los gehaald. Ik verwachte dat de oliespetters me om de oren zouden vliegen maar dit gebeurde niet. Wat er wel gebeurt is dat er een behoorlijke stroom aan lucht naar buiten komt, en ik kan de ontploffingen in de motor goed horen. Er komt dus een donker gebrom uit. Is dit normaal?? Ook als de olievuldop eraf is komt er geen "stoom" meer uit de carterventilatie, ik begin te denken dat er toch stiekem iets mis is met de kleppen en een deel van de uitlaatgassen in de carter komen en de "stoom veroorzaken.
Ben benieuwd of iemand hier een idee over heeft.
Thanks!!