6 June 2011, 20:02
Ik zou zoiets als suggestie nemen, niet als voorschrift. Er is geen standaard B18A meer. In mijn geval heeft motor een dunne koppakking dus hoge compressie, en heeft de stelschroef achterstevoren in de slang gezeten ook nog (het pijltje met de strommrichting was buiten beeld).
Als de motor op LPG al wat pingelt, wordt dat op benzine veel duidelijker. Als ik een stukje op benzine reed (die al een jaar in tank klotst dus nu ws. RON 85 is) ging het al te keer als ik naar het gaspedaal keek.
Met de compressie is weinig mis, dat is een mooi uitgangspunt. Alhoewel er 11-13 bar in de Greenbook staat, ach.
Als de motor op LPG al wat pingelt, wordt dat op benzine veel duidelijker. Als ik een stukje op benzine reed (die al een jaar in tank klotst dus nu ws. RON 85 is) ging het al te keer als ik naar het gaspedaal keek.
Met de compressie is weinig mis, dat is een mooi uitgangspunt. Alhoewel er 11-13 bar in de Greenbook staat, ach.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969