6 June 2011, 19:26
Getjirp, rinkelende blikjes onder auto, bij trappen met lage toeren lijkt mij een gevalletje pingelen. Zet hem wat later, en rijker. Misschien ploft-ie dan stationair ook wat minder.
Gestage walm uit het carter is niet best natuurlijk, wat is het? Olie, waterdamp, benzinedamp, uitlaatgas? Hou een papiertje voor het pijpje. En meet de compressie.
Op zich is er niks ingewikkelds aan een Amazon, gewoon het ÃÃn en ander aan achterstallig onderhoud/knullig geknutsel.
Ik heb net een dikkere LPG slang in mijn 144 gezet, en de stelschroef er uit gehaald, om hardnekkig pingelen tegen te gaan. Bij stevig doortrappen kreeg de motor gewoon niet genoeg LPG uit de verdamper gezogen, werd het mengsel te arm, de verbranding te heftig en voila, pingel.
Gestage walm uit het carter is niet best natuurlijk, wat is het? Olie, waterdamp, benzinedamp, uitlaatgas? Hou een papiertje voor het pijpje. En meet de compressie.
Op zich is er niks ingewikkelds aan een Amazon, gewoon het ÃÃn en ander aan achterstallig onderhoud/knullig geknutsel.
Ik heb net een dikkere LPG slang in mijn 144 gezet, en de stelschroef er uit gehaald, om hardnekkig pingelen tegen te gaan. Bij stevig doortrappen kreeg de motor gewoon niet genoeg LPG uit de verdamper gezogen, werd het mengsel te arm, de verbranding te heftig en voila, pingel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969