3 June 2011, 12:48
Hoi, dank voor de reacties.
Ik zal de vacuum vervroeger nog even testen, dank voor de tip.
De auto loopt niet helemaal lekker stationair, de motor "hikt" af en toe en bij het rijden levert de motor merkbaar minder vermogen, vooral boven de 2000 toeren en/of als er turbodruk wordt opgebouwd.
Heb het gasklephuis inmiddels schoongemaakt en daarbij dus de gelijk zoveel mogelijk rubber vervangen. De slangen waren behoorlijk uitgedroogd. Volgende stappen zijn de benzinepomp in de tank en het vervangen van de O-ringen van de injectoren.
Coen: als ik het goed begrijp lopen de vacuumslangen bij jouw auto vanaf de T-splitsing naar het gasklephuis en naar het inlaatspruitstuk? Bij mijn auto (bj 1985) zit de warm up regulator / control air regulator er nog tussen (sorry, weet de NL benaming niet). Pal onder het spruitstuk zit de olie afscheider. Die heeft een dikke slang naar de pijp voor de luchtinlaat. En een dun slangetje dat -bij mij- naar de aansluiting op het spruitstuk loopt. Weet je waar die bij jou heen loopt?
Ik heb inmiddels geprobeerd een foto te maken om in ieder geval de aansluitingen bij de distributie te verduidelijken.
Links de aansluiting bij de distributie. Van daar loopt de vacuumslang naar een T-stuk. 1 van die slangen gaat naar de WUR / CPR rechtsonder in beeld.
![[Afbeelding: IMG_20110511_115028.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/-HLCXbTBos0s/Tei4KMJe9nI/AAAAAAAAABI/dTqZBwmcH3Q/s800/IMG_20110511_115028.jpg)
Groet,
Nico
Ik zal de vacuum vervroeger nog even testen, dank voor de tip.
De auto loopt niet helemaal lekker stationair, de motor "hikt" af en toe en bij het rijden levert de motor merkbaar minder vermogen, vooral boven de 2000 toeren en/of als er turbodruk wordt opgebouwd.
Heb het gasklephuis inmiddels schoongemaakt en daarbij dus de gelijk zoveel mogelijk rubber vervangen. De slangen waren behoorlijk uitgedroogd. Volgende stappen zijn de benzinepomp in de tank en het vervangen van de O-ringen van de injectoren.
Coen: als ik het goed begrijp lopen de vacuumslangen bij jouw auto vanaf de T-splitsing naar het gasklephuis en naar het inlaatspruitstuk? Bij mijn auto (bj 1985) zit de warm up regulator / control air regulator er nog tussen (sorry, weet de NL benaming niet). Pal onder het spruitstuk zit de olie afscheider. Die heeft een dikke slang naar de pijp voor de luchtinlaat. En een dun slangetje dat -bij mij- naar de aansluiting op het spruitstuk loopt. Weet je waar die bij jou heen loopt?
Ik heb inmiddels geprobeerd een foto te maken om in ieder geval de aansluitingen bij de distributie te verduidelijken.
Links de aansluiting bij de distributie. Van daar loopt de vacuumslang naar een T-stuk. 1 van die slangen gaat naar de WUR / CPR rechtsonder in beeld.
![[Afbeelding: IMG_20110511_115028.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/-HLCXbTBos0s/Tei4KMJe9nI/AAAAAAAAABI/dTqZBwmcH3Q/s800/IMG_20110511_115028.jpg)
Groet,
Nico

