Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor verzuipt op benzine bij stationair en lage toerentallen.
Ok heb die schijf er tussen uit en hij loopt inderdaad net zo als voorheen. Nu kan ik dus 100% lekkage bij de voetpakkingen uitsluiten.
Ik heb foto's gemaakt van de carb alleen sneuvelt net het kabeltje waarmee ik de telefoon aan de pc vastmaak dus uploaden wordt hem niet helaas.

Ik heb hem nu met het boutje 10 aan de linkerkant van de carb stationair afgesteld op benzine zodat hij niet afslaat en wil starten zonder gas bij te geven.
De schroef op het inlaatspruitstuk vlak bij de voetpakking heb ik 4 slagen uitgedraaid, dit heeft geen enkel effect maar ik las dat dat een juiste beginstand is.
co schroef heeft ook totaal geen effect, helemaal in of uit, ik heb hem dus helemaal in gedraaid en dan weer 1 slag uit.
Ik heb met remmenreiniger overal gespoten waar hij valse lucht zou kunnen trekken maar er verandert niets aan het lopen dus ik denk dat alles goed dicht is.

Hij loopt op benzine nog duidelijk te rijk op lage toeren, ik houd hem nu dus aan de loop doordat ik dat stationairboutje wat heb bijgesteld, neveneffect hiervan is wel dat hij op lpg nu stationair te hoog loopt, stationairschroef op de verdamper kan niet verder ingedraaid worden om hem omlaag te krijgen.

Als ik de vlotterkamer leeg rij en schakel naar lpg, rij een uur en schakel weer naar benzine dan moet duidelijk eerst de vlotter vollopen voor hij oppakt, dit zegt volgens mij dat de benzine afsluiter goed functioneert.
Als ik lpg uit en inschakel hoor ik de duidelijke klik bij de tank, is dit voldoende bewijs dat hij niet op benzine toch ergens een vleugje lpg vandaan krijgt of zijn er nog andere zaken die ik hiervoor dien te checken?

Ontsteking is dus afgesteld, klepspeling is gecontrolleerd, carburateur is uit elkaar geweest en lijkt in orde, inlaattraject is gechecked op valse lucht en lijkt in orde, ik raak nu toch echt behoorlijk uitgekakt ;D

Er zit naast de schroef op het inlaatspruitstuk bij de voetpakking een electrisch klepje ofzo, iemand enig idee waar die voor is en wat die doet?
Antwoord

Berichten in dit topic
Motor verzuipt op benzine bij stationair en lage toerentallen. - door MVeldhuis - 28 May 2011, 13:25

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onregelmatig toerental stationair (warme motor) Boet 9 429 11 April 2026, 14:17
Laatste bericht: Marc1970
  B230A loopt niet meer op benzine adrianus240 4 293 10 January 2026, 13:16
Laatste bericht: sludge
  Motor blijft koud? - OPGELOST - Boet 5 1.029 27 December 2025, 19:31
Laatste bericht: Boet
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 5 652 27 December 2025, 19:29
  Motor nummer D24 edantonissen 0 266 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Benzine lpg Rin 2 884 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 2.615 24 July 2024, 15:42
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 1.485 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 2.519 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.992 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: