26 May 2011, 22:40
Het is al weer even geleden dat ik dit forum heb gebruikt, heb het erg druk gehad met andere zaken en hobby's. Toen der tijd veel gepost t.a.v. de restauratie van mijn vaders 245 met B21et motor op LPG.
Het LPG gedeelte werkt nu goed en het verbruik ligt rond de 1:7 bij normaal rijden en dit is eigenlijk best goed te noemen denk ik zo. Het benzineverbruik is echter schrikbarend hoog en ligt volgens mijn vader rond de 1:5. Nu is de gehele motor gereviseerd inclusief nieuwe turbo en nieuwe injectoren. Alle pakkingen vervangen nieuwe kabels, boutgies etc. etc. Waar ligt het meestal aan als de motor zulk een hoog verbruik heeft? Of is dit zo moeilijk te zeggen? Het enige wat we toen der tijd niet gedaan hebben is de revisie van de cilinderkop. Wellicht zijn er wat tips van ervaringsdeskundigen!?
Het LPG gedeelte werkt nu goed en het verbruik ligt rond de 1:7 bij normaal rijden en dit is eigenlijk best goed te noemen denk ik zo. Het benzineverbruik is echter schrikbarend hoog en ligt volgens mijn vader rond de 1:5. Nu is de gehele motor gereviseerd inclusief nieuwe turbo en nieuwe injectoren. Alle pakkingen vervangen nieuwe kabels, boutgies etc. etc. Waar ligt het meestal aan als de motor zulk een hoog verbruik heeft? Of is dit zo moeilijk te zeggen? Het enige wat we toen der tijd niet gedaan hebben is de revisie van de cilinderkop. Wellicht zijn er wat tips van ervaringsdeskundigen!?

