26 May 2011, 13:29
Een volle 46 seconden sneller dan Dirk nog wel! En dan moest ik nog 2 kleuters jassen en schoenen aantrekken tegelijkertijd.
Je zou voor alle zekerheid nog een kijkje achter het afdekplaatje vd B230F kunnen kijken of die nok daar is, maar ik ben bang van niet. Wat er wel op zit, is de nok in ruwe gietijzeren vorm, maar daar heb je niks aan.
Hier heb je zo'n elektrieke pomp: http://www.suzisparts.nl/Vitara%20map/Vi...orisch.htm
Belangrijk is de werkdruk. De carbs werken met 2.2-4.0 psi benzinedruk. De hoofdpomp van een B230F maakt tot 92 psi. De intankpomp (v.a. 1986) maakt 4-5 psi, als je daar een lange leiding naar voren aankoppelt zou er vooraan ws. net precies druk overblijven.
De 740 pomp past helaas niet 1 op 1 in de 240 tank, da's dan weer jammer.
De meest verantwoorde lowbudget oplossing blijft de hulpas overzetten. Oh, als je B230F uit een 740 komt moet dat toch want de stroomverdeler moet van achter naar voor.
Benzinepompaandrijvingsexcenter, zoveel letters passen er niet eens op het bord!
Je zou voor alle zekerheid nog een kijkje achter het afdekplaatje vd B230F kunnen kijken of die nok daar is, maar ik ben bang van niet. Wat er wel op zit, is de nok in ruwe gietijzeren vorm, maar daar heb je niks aan.
Hier heb je zo'n elektrieke pomp: http://www.suzisparts.nl/Vitara%20map/Vi...orisch.htm
Belangrijk is de werkdruk. De carbs werken met 2.2-4.0 psi benzinedruk. De hoofdpomp van een B230F maakt tot 92 psi. De intankpomp (v.a. 1986) maakt 4-5 psi, als je daar een lange leiding naar voren aankoppelt zou er vooraan ws. net precies druk overblijven.
De 740 pomp past helaas niet 1 op 1 in de 240 tank, da's dan weer jammer.
De meest verantwoorde lowbudget oplossing blijft de hulpas overzetten. Oh, als je B230F uit een 740 komt moet dat toch want de stroomverdeler moet van achter naar voor.
Benzinepompaandrijvingsexcenter, zoveel letters passen er niet eens op het bord!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969