26 May 2011, 11:20
Ja die bedoel ik. Op zich geen kwestie van oud of nieuw, ook de B230K heeft een pompaandrijving op de hulpas.
Deze as loopt van voor naar achter, omzetten is wel te doen, maar dan moet je bv wel de distributieriem weer erop zetten, en de stroomverdeler op tijd. En de carterventilatie moet eraf, het aandrijfasje vd oliepomp eruit en nog zowat van die kleinigheidjes. Die best lastig kunnen worden als je de spullen niet hebt (en de ervaring).
Om de behuizing vd hulpas eraf te krijgen, moet de krukaspoelie eraf. De pakking van die behuizing gaat er ook aan, en de carterpakking misschien ook.
Zal eens een paar foto's zoeken. Aha: http://myblackbrick.com/ op ca. 2/3 van boven vervangt-ie de 'front oil seals', alle drie de assen in beeld. Zoals je ziet delen 'crankshaft' en 'intermediate shaft' ÃÃn keerringbehuizing.
Nog mooier, reactie 7 van deze harige discussie heeft alle goeie plaatjes: http://volvoforums.com/forum/volvo-240-7...one-38263/
Deze as loopt van voor naar achter, omzetten is wel te doen, maar dan moet je bv wel de distributieriem weer erop zetten, en de stroomverdeler op tijd. En de carterventilatie moet eraf, het aandrijfasje vd oliepomp eruit en nog zowat van die kleinigheidjes. Die best lastig kunnen worden als je de spullen niet hebt (en de ervaring).
Om de behuizing vd hulpas eraf te krijgen, moet de krukaspoelie eraf. De pakking van die behuizing gaat er ook aan, en de carterpakking misschien ook.
Zal eens een paar foto's zoeken. Aha: http://myblackbrick.com/ op ca. 2/3 van boven vervangt-ie de 'front oil seals', alle drie de assen in beeld. Zoals je ziet delen 'crankshaft' en 'intermediate shaft' ÃÃn keerringbehuizing.
Nog mooier, reactie 7 van deze harige discussie heeft alle goeie plaatjes: http://volvoforums.com/forum/volvo-240-7...one-38263/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969