25 May 2011, 15:02
Aangezien mijn motor (B23A) op zijn einde gaat lopen ben ik op zoek naar een betaalbare optie om hem te vervangen. Ik kan een B230E motor ergens kopen en heb nog een B230F liggen uit een donor. Inhoud (boring, slag), compressieverhouding is nagenoeg gelijk. Dat zijn wel injectiemotoren. Ik heb echter een gasinstallatie die natuurlijk gebaseerd is op de huidige carburateurmotor (met Stromberg 175CD, zie foto onder). De injectoren van de B230 moeten er dus af om er een carburateurmotor van te maken. Deze zitten in het inlaatspruitstuk. Ik vroeg mij dus af of het mogelijk is, het B23A inlaatspruitstuk en carburateur op een B230E of B230F te monteren, zodat ik ook mijn gas-mengstuk kan overzetten. Is zoiets überhaupt mogelijk zonder teveel aanpassingen? Alvast bedankt voor de tips!
Mijn B23A:
[img width=800 height=598]http://www.mijnalbum.nl/grotefoto-q4ru6nrs[/img]
Mijn B23A:
[img width=800 height=598]http://www.mijnalbum.nl/grotefoto-q4ru6nrs[/img]
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)