2 December 2012, 18:18
Na anderhalve maand maar weer eens een update. Ik heb er eerlijk gezegd weinig aan gedaan i.v.m. veel werk (ben zelfstandige, en in deze barre economische tijden is het devies "pakken wat je pakken kan") en een iets te liederlijk leven (bijna hetzelfde devies).
Hoe dan ook, toch nog wel het een en ander gedaan. Zo had Jos245 nog een harde sloper staan waar ik de chassisbalken en de balk onder de achterklep (dat ding wat altijd rot is) af heb mogen halen.
![[Afbeelding: 211120123158resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img845/2999/211120123158resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123160resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img96/8384/211120123160resize.jpg)
Omdat de operatie vrij grondig is en vervorming van het chassis een reeel gevaar heb ik wat verstevigingen erin gelast.
![[Afbeelding: 211120123161resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img18/1962/211120123161resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123162resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img546/5674/211120123162resize.jpg)
Kabelboom en pedalenbak eruit.
![[Afbeelding: 251120123168resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img849/3523/251120123168resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123163resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img197/9753/211120123163resize.jpg)
Nog wat inventarisfoto's van de roest.
![[Afbeelding: 211120123165resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img23/8734/211120123165resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123172resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img401/4917/251120123172resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123169resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img585/6959/251120123169resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123171resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img833/231/251120123171resize.jpg)
En een begin gemaakt met het verwijderen van de rechter chassisbalk.
![[Afbeelding: 011220123176resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img217/7061/011220123176resize.jpg)
Het wordt een helse klus maar ondanks dat ik me af en toe afvraag waar ik aan begonnen ben, heb ik er wel vertrouwen in. Ik beschouw het als een excercitie in zinloosheid, om zo veel tijd en aandacht te besteden aan zo'n onbijzondere auto. Dat bedoel ik niet ******, maar de 245 is natuurlijk geen Lancia Fulvia, BMW 3.0CSL of Ferrari 308. En dat is gelijk het voordeel. Ik kan het niet verprutsen, in die zin dat er genoeg goeie koetsen te koop zijn voor weinig. En hoewel omkatten, of een grotere koetsdonatie dan alleen chassisbalken, uiteraard wel eens in me opkomt, hoef ik hier niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is.
Het geeft me in ieder geval de gelegenheid mijn lasvaardigheden verder te ontwikkelen want zoiets als chassisbalken vervangen (en de koets gericht houden) heb ik nog nooit gedaan. En het blijft uiteindelijk hobby.
Hoe dan ook, toch nog wel het een en ander gedaan. Zo had Jos245 nog een harde sloper staan waar ik de chassisbalken en de balk onder de achterklep (dat ding wat altijd rot is) af heb mogen halen.
![[Afbeelding: 211120123158resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img845/2999/211120123158resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123160resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img96/8384/211120123160resize.jpg)
Omdat de operatie vrij grondig is en vervorming van het chassis een reeel gevaar heb ik wat verstevigingen erin gelast.
![[Afbeelding: 211120123161resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img18/1962/211120123161resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123162resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img546/5674/211120123162resize.jpg)
Kabelboom en pedalenbak eruit.
![[Afbeelding: 251120123168resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img849/3523/251120123168resize.jpg)
![[Afbeelding: 211120123163resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img197/9753/211120123163resize.jpg)
Nog wat inventarisfoto's van de roest.
![[Afbeelding: 211120123165resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img23/8734/211120123165resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123172resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img401/4917/251120123172resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123169resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img585/6959/251120123169resize.jpg)
![[Afbeelding: 251120123171resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img833/231/251120123171resize.jpg)
En een begin gemaakt met het verwijderen van de rechter chassisbalk.
![[Afbeelding: 011220123176resize.jpg]](http://imageshack.us/a/img217/7061/011220123176resize.jpg)
Het wordt een helse klus maar ondanks dat ik me af en toe afvraag waar ik aan begonnen ben, heb ik er wel vertrouwen in. Ik beschouw het als een excercitie in zinloosheid, om zo veel tijd en aandacht te besteden aan zo'n onbijzondere auto. Dat bedoel ik niet ******, maar de 245 is natuurlijk geen Lancia Fulvia, BMW 3.0CSL of Ferrari 308. En dat is gelijk het voordeel. Ik kan het niet verprutsen, in die zin dat er genoeg goeie koetsen te koop zijn voor weinig. En hoewel omkatten, of een grotere koetsdonatie dan alleen chassisbalken, uiteraard wel eens in me opkomt, hoef ik hier niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is.
Het geeft me in ieder geval de gelegenheid mijn lasvaardigheden verder te ontwikkelen want zoiets als chassisbalken vervangen (en de koets gericht houden) heb ik nog nooit gedaan. En het blijft uiteindelijk hobby.