15 April 2011, 08:24
Casper,
Het potje naast de brandstofpomp is geen filter maar een accumulator. Simpel gezegd moet deze de druk constant houden tbv een goede inspuiting. De benzinepomp maakt als het goed is druk en dan zorgt de Kjet voor een pulserende drukwerking door de brandstof naar de injectoren te verdelen en de accumulator moet dit opvangen.
Het benzinefilter zit in de tank en onder de motorkap als het goed is.
Ik heb ook problemen gehad met mijn brandstofpomp en heb deze ook vervangen. Heel veel storingen in het systeem zitten in het brandstofpomprelais waar solderingen losraken maar bij mij was de pomp rot(van binnen slecht contact)
Ik heb mijn relaas in de turbo sectie geplaatst want ik heb een 240 turbo, lees maar als je tijd hebt.
Het potje naast de brandstofpomp is geen filter maar een accumulator. Simpel gezegd moet deze de druk constant houden tbv een goede inspuiting. De benzinepomp maakt als het goed is druk en dan zorgt de Kjet voor een pulserende drukwerking door de brandstof naar de injectoren te verdelen en de accumulator moet dit opvangen.
Het benzinefilter zit in de tank en onder de motorkap als het goed is.
Ik heb ook problemen gehad met mijn brandstofpomp en heb deze ook vervangen. Heel veel storingen in het systeem zitten in het brandstofpomprelais waar solderingen losraken maar bij mij was de pomp rot(van binnen slecht contact)
Ik heb mijn relaas in de turbo sectie geplaatst want ik heb een 240 turbo, lees maar als je tijd hebt.
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969