24 January 2006, 20:58
Hallo Jeroen.
De gasspecialist in Hoogeveen (de Vries), heb ik geen goede ervaringen mee (zie subgroep 260).
Je hebt een injectie? Tegenwoordig hebben ze een leuke LPI (lpi) instalatie. Kost wel een paar centen, maar dan heb je het ook goed voor elkaar. Vermogen en verbruik van gas ligt in de buurt van benzine of zijn zelf hetzelfde als benzine.
De I in LPI staat voor injectie. LPG wordt dus net als benzine geinjecteerd in de inlaat (v6) of cylinder. Maar dan wel vloeibaar. Minder kans op backfires ed.
Helaas moet je wel een andere LPG tank en installatie hebben. In de tank moet een LPGpomp zitten, verder zijn de leidingen voor hoge druk en moeten vernieuwd worden. De rest wordt door een (uiteraard) een computerregelunit geregeld.
Het is dat ik al LPG in de volvo heb liggen, danders zou ik zeker zwaar nadenken over een LPI installatie.
(In Rogat hebben ze hiermee ervaring).
De gasspecialist in Hoogeveen (de Vries), heb ik geen goede ervaringen mee (zie subgroep 260).
Je hebt een injectie? Tegenwoordig hebben ze een leuke LPI (lpi) instalatie. Kost wel een paar centen, maar dan heb je het ook goed voor elkaar. Vermogen en verbruik van gas ligt in de buurt van benzine of zijn zelf hetzelfde als benzine.
De I in LPI staat voor injectie. LPG wordt dus net als benzine geinjecteerd in de inlaat (v6) of cylinder. Maar dan wel vloeibaar. Minder kans op backfires ed.
Helaas moet je wel een andere LPG tank en installatie hebben. In de tank moet een LPGpomp zitten, verder zijn de leidingen voor hoge druk en moeten vernieuwd worden. De rest wordt door een (uiteraard) een computerregelunit geregeld.
Het is dat ik al LPG in de volvo heb liggen, danders zou ik zeker zwaar nadenken over een LPI installatie.
(In Rogat hebben ze hiermee ervaring).
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering