2 March 2011, 16:36
Sinds een tijdje heb ik een vervelend probleem: regelmatig klapt zekering 12 eruit. Echter op de auto zitten geen electrische ramen, geen stoelverwarming, geen airco (de gebruikelijke zaken op zekering 12), alleen de achteruitrijlampen (natuurlijk) wel.
Toch wordt de zekering binnen enkele minuten na het starten gloeiend heet, ook bij stilstand. Wat kan dit zijn? Het probleem lijkt te zijn ontstaan na inbouw van een M46 met electrische overdrive, maar gebeurt dus ook zonder ingeschakelde OD! Kan het soms de schakelaar van de achteruitrijlampen zijn op de bak? Die reageert toch niet, tenzij de bak in achteruitstand staat, toch?
Overigens: als de zekering doorslaat stopt alles! (motor (ook niet meer te starten zonder zekering vervangen), verlichting, knipperlichten, dashboardlampjes, gasinstallatie etc). Echter de (originele) radio en cigarenaansteker blijven wel werken. Het is sowieso raar dat (bijna) alles stopt als er maar 1 zekeringetje doorslaat vind ik. ???
Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Toch wordt de zekering binnen enkele minuten na het starten gloeiend heet, ook bij stilstand. Wat kan dit zijn? Het probleem lijkt te zijn ontstaan na inbouw van een M46 met electrische overdrive, maar gebeurt dus ook zonder ingeschakelde OD! Kan het soms de schakelaar van de achteruitrijlampen zijn op de bak? Die reageert toch niet, tenzij de bak in achteruitstand staat, toch?
Overigens: als de zekering doorslaat stopt alles! (motor (ook niet meer te starten zonder zekering vervangen), verlichting, knipperlichten, dashboardlampjes, gasinstallatie etc). Echter de (originele) radio en cigarenaansteker blijven wel werken. Het is sowieso raar dat (bijna) alles stopt als er maar 1 zekeringetje doorslaat vind ik. ???
Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)