5 February 2011, 14:45
Om even off-topic te gaan!
![[Afbeelding: ontsteking1342.th.jpg]](http://img43.imageshack.us/img43/2746/ontsteking1342.th.jpg)
De kleppen controleren kan je zelf, daar hoef je niet voor naar de onderhoudsgarage te lopen. Zie maar de bovenstaande figuur. Enkel als speciaal gereedschap heb je voelermaatjes nodig. 0.35mm kan er mooi tussen en 0.40mm heeft het moeilijker. Om een vulplaatje, bij afwijking, te verwisselen moet je speciaal materiaal hebben en dat laat ik ook doen in de onderhoudsgarage, daar ik het materiaal niet heb.
345GLS schreef:...Nu de klepspeling nog eens samen met Abbabel opmeten, en niet op de garage vertrouwen!
![[Afbeelding: ontsteking1342.th.jpg]](http://img43.imageshack.us/img43/2746/ontsteking1342.th.jpg)
De kleppen controleren kan je zelf, daar hoef je niet voor naar de onderhoudsgarage te lopen. Zie maar de bovenstaande figuur. Enkel als speciaal gereedschap heb je voelermaatjes nodig. 0.35mm kan er mooi tussen en 0.40mm heeft het moeilijker. Om een vulplaatje, bij afwijking, te verwisselen moet je speciaal materiaal hebben en dat laat ik ook doen in de onderhoudsgarage, daar ik het materiaal niet heb.
345GLS schreef:Misschien moet ik ook maar eens zo'n vacuümmeting gaan doen...Een vacuümmeter is niet zo duur maar wel een belangrijke parameter. Trouwens, als ik de beeldopname van jouw 345 zie, dan maak jij jou zorgen waar er geen zijn. De motor loopt lekker, trekt goed (gelezen in ander topic). Ik ben er heel zeker van dat de compressie van jouw motor nog niks zal ingeboed hebben. Slaap maar op jouw twee oren!

