3 February 2011, 20:36
Kijk, nu komen we ergens!
Hoe herkenbaar, dat met die compressiemeting... ik gok dat mijn wagen dezelfde waardes heeft. Origineel was het 9,2:1.
Nu de klepspeling nog eens samen met Abbabel opmeten, en niet op de garage vertrouwen!
Misschien moet ik ook maar eens zo'n vacuümmeting gaan doen, al ligt het blok vrij rustig. Ik voel de auto haast niet meer schudden als ik erin zit.
Afgelopen week heb ik de bobinekabel vernieuwd en de bougiekabels vervangen door origineel Volvo exemplaren. Deze zitten beter, sluiten beter aan en voelen soepeler. De motor lijkt gelijkmatiger en soepeler te trekken.
Alleen begint nu de versnellingsbak kuren te krijgen. Zucht. We blijven bezig.
Hoe herkenbaar, dat met die compressiemeting... ik gok dat mijn wagen dezelfde waardes heeft. Origineel was het 9,2:1.
Nu de klepspeling nog eens samen met Abbabel opmeten, en niet op de garage vertrouwen!
Misschien moet ik ook maar eens zo'n vacuümmeting gaan doen, al ligt het blok vrij rustig. Ik voel de auto haast niet meer schudden als ik erin zit.
Afgelopen week heb ik de bobinekabel vernieuwd en de bougiekabels vervangen door origineel Volvo exemplaren. Deze zitten beter, sluiten beter aan en voelen soepeler. De motor lijkt gelijkmatiger en soepeler te trekken.
Alleen begint nu de versnellingsbak kuren te krijgen. Zucht. We blijven bezig.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL