31 January 2011, 21:47
Vacuüm te laag en onstabiel. Heeft iets met de kleppen te zien. :
Maar is doorgaans te laag!
De krukas op zijn merkteken, de nokkenas op zijn merkteken, de hulpas niet echt kunnen vaststellen en de rotor stond op verdeler cilinder 1. Mechanisch staat dus alles juist. De distributierieriem kent geen inkepingen en is soepel vervormbaar. Komt terug naar zijn originele positie. Proefrit bracht dat de motor het ietsjes moeilijk heeft met vermogenlevering bij aanvang van een acceleratie, maar over een bepaald punt, loopt hij dan weer beter. Misschien staat de motor ietsjes te zuinig. Wat zeker opvalt is dat de motor ook bij hogere toeren onrustig is en binnen een bepaalde marche oscilleert met een vast ritme.
De volgende keer moeten we dus de motor in. Inderdaad, de compressie van de cilinders nog eens nazien. Mogelijks komen de kleppen of hun omgeving iets meer in zicht als aanstokers! :
Zuigerveren doen het alvast goed, gezien de weinige drukwinst bij vorige testen. Kijk al uit naar de volgende proef.

De krukas op zijn merkteken, de nokkenas op zijn merkteken, de hulpas niet echt kunnen vaststellen en de rotor stond op verdeler cilinder 1. Mechanisch staat dus alles juist. De distributierieriem kent geen inkepingen en is soepel vervormbaar. Komt terug naar zijn originele positie. Proefrit bracht dat de motor het ietsjes moeilijk heeft met vermogenlevering bij aanvang van een acceleratie, maar over een bepaald punt, loopt hij dan weer beter. Misschien staat de motor ietsjes te zuinig. Wat zeker opvalt is dat de motor ook bij hogere toeren onrustig is en binnen een bepaalde marche oscilleert met een vast ritme.
De volgende keer moeten we dus de motor in. Inderdaad, de compressie van de cilinders nog eens nazien. Mogelijks komen de kleppen of hun omgeving iets meer in zicht als aanstokers! :
