27 January 2011, 21:44
Na veel gezoek en onderdeelnummers heb ik dan eindelijk een bobinekabel (90 cm!). Morgen een setje nieuwe bougiekabels.
Bij het aansluiten van m'n "nieuwe" (oude) radio (Volvo ESD Microprocessor, gaaf ding!) kwam ik halfsleetse bedrading tegen. Deze draden zijn doorlusdraden die essentieel zijn voor de werking van het elektrisch systeem van de auto. Na de bedrading gerepareerd te hebben lijkt het zowaar alsof hij iets beter loopt... ben benieuwd wat er morgen gebeurt als de nieuwe bougiekabels erop zitten.
Overigens heb ik me voorgenomen de carburateur nógmaals los te nemen en álles volgens fabrieksopgave af te stellen, zodra het wat warmer is.
Ik heb een werkplaatshandboek van het B19A-brandstofsysteem, specifiek 300-serie, bemachtigd en die kan ik perfect gebruiken.
Ik zal mijn bevindingen melden als het zover is (kan nog wel een paar maanden duren...).
Bij het aansluiten van m'n "nieuwe" (oude) radio (Volvo ESD Microprocessor, gaaf ding!) kwam ik halfsleetse bedrading tegen. Deze draden zijn doorlusdraden die essentieel zijn voor de werking van het elektrisch systeem van de auto. Na de bedrading gerepareerd te hebben lijkt het zowaar alsof hij iets beter loopt... ben benieuwd wat er morgen gebeurt als de nieuwe bougiekabels erop zitten.
Overigens heb ik me voorgenomen de carburateur nógmaals los te nemen en álles volgens fabrieksopgave af te stellen, zodra het wat warmer is.
Ik heb een werkplaatshandboek van het B19A-brandstofsysteem, specifiek 300-serie, bemachtigd en die kan ik perfect gebruiken.
Ik zal mijn bevindingen melden als het zover is (kan nog wel een paar maanden duren...).
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL