24 January 2011, 12:31
Rubicon schreef:Cyl 1: 85 psi (5,8 bar)
Cyl 2: 85 psi
Cyl 3: 85 psi
Cyl 4: 88 psi (6,0 bar)
Dus de onderlinge verschillen kunnen al worden teruggevoerd tot aan de compressiemeter. Na een (heel) klein beetje ATF op de zuiger werd dit:
Cyl 1: 90 psi (6,2 bar)
Cyl 2: 86 psi (5,9 bar)
Cyl 3: 88 psi (6,0 bar)
Cyl 4: 89 psi (6,1 bar)
Oops! Dit zijn wel heel lage waarden. Ook al is de motor niet echt op bedrijfstemperatuur, hier moet dit toch wel hoger zijn, meen ik. Indien het onderscheidt tss de cilinders groter is als 2 bar dan moet je ongerust worden, maar met zo een lage waarden stemt dit mijn niet tot vreugde! :o Geen olie- of waterverbruik. Haalt vlot 140 km/h. Schudt en bokt bijna op elk toerental. Heel wat nieuw materiaal is er gemonteerd. Afstellingen (ontsteking, kleppen, carburatie) meermaals herhaald. Dit is toch onbegrijpelijk!
De waterdamp komt, denk ik, van de uitlaat. Een onverwarmde en vochtige garage zorgt voor heel veel condens.
De boosdoener is nog niet gevonden. Een minder goed vacuum zal de carburatie en de goede werking beinvloeden, maar lage compressie is een andere zaak. :
