Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair toerental b19a zakt steeds weer terug naar 500 toeren
Marc1970 schreef:Compressie kan je echt alleen maar warm gemeten vergelijken met andere motoren (en de fabrieksopgave). En zo gelijk verdeeld is het eigenlijk geen ramp, gaat zeker de motor niet van schudden.
Da's waar, maar ik was niet in de gelegenheid om de compressie bij warme motor te meten. Het ging me in de eerste plaats om de verhoudingen tussen de cylinders onderling. Ik ben toch niet ontevreden: de grote verschillen tussen de waarden onderling, bij de vorige metingen, blijken dus eerder relatief.

Marc1970 schreef:Vacuumlekken kan je ook wel op andere manieren vinden, met een stuk tuinslang aan je oor kan je het horen sissen bijvoorbeeld, of door alle slangen los te halen en af te doppen, etc.
Van de tuinslang werd ik nog niet veel wijzer eigenlijk. Ik ga toch eens zo'n meter scoren ook.

Marc1970 schreef:-edit- Wauw, da's zeker een hoop rook, bij een warme motor zou dat meestal benzinedamp zijn, maar deze loopt erg arm, vreemd is dat. Vreemd chugachugachuga loopje ook. Maar verder niet of-ie af wil slaan, reutelt rustig verder.
Als ik vÃÃl rook zeg, dan bedoel ik ook vÃÃl rook. ;D En ja: de uitlaat sputtert. Het wordt wel wat beter als de motor warm is (op het filmpje was ie koud), maar verdwijnt niet helemaal. Nadat ik de compressie had gemeten was er alweer een stuk minder rook, vreemd genoeg. Dat sputteren zag ik ook terug bij de b19A van 345GLS.

Marc1970 schreef:Die vacuumtoeter op de verdeler kende ik nog niet, heeft-ie twee ingangen? 1 voor vervroegen, 1 voor verlaten, zo'n soort truc? Wat gebeurt er als je die loshaalt?
Ja, ik weet ook niet precies hoe die 'toeter' in elkaar zit. Aan de voorzijde van de trommel (aan de kant van de verdeler) zit een vacuümslangetje dat naar de inlaat gaat. Dat slangetje even losgehaald en eraan gezogen: je ziet de bodem van de verdeler wel bewegen -lijkt normaal. Aan de achterzijde van de trommel zit een tweede vacuümslangetje, welk naar de bovenzijde carb gaat. Ik heb ze nog niet losgehaald bij lopende motor, zal ik nog eens doen.

Marc1970 schreef:De choke gaat niet helemaal dicht, hevel zit niet helemaal tegen de stop aan, klopt dat? Haal hem van de kabel en kijk of-ie nog verder dicht gaat.

Op de filmpjes stond de choke inderdaad op, dus het klopt wel dat ze op dat moment niet tegen de stop zaten. De motor was nog koud, dus zonder choke liep ie aan een beroerd laag toerental.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Berichten in dit topic
stationair toerental b19a zakt steeds weer terug naar 500 toeren - door Rubicon - 21 January 2011, 21:37

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.254 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.435 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.005 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 769 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.338 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.565 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Stationair Nicolaas H 3 2.126 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.872 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.327 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  Pingelen bij hoge toeren Bromtol 22 9.903 2 August 2021, 20:31
Laatste bericht: Wouter265

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)