21 January 2011, 20:31
Compressie kan je echt alleen maar warm gemeten vergelijken met andere motoren (en de fabrieksopgave). En zo gelijk verdeeld is het eigenlijk geen ramp, gaat zeker de motor niet van schudden.
Vacuumlekken kan je ook wel op andere manieren vinden, met een stuk tuinslang aan je oor kan je het horen sissen bijvoorbeeld, of door alle slangen los te halen en af te doppen, etc.
-edit- Wauw, da's zeker een hoop rook, bij een warme motor zou dat meestal benzinedamp zijn, maar deze loopt erg arm, vreemd is dat. Vreemd chugachugachuga loopje ook. Maar verder niet of-ie af wil slaan, reutelt rustig verder.
Die vacuumtoeter op de verdeler kende ik nog niet, heeft-ie twee ingangen? 1 voor vervroegen, 1 voor verlaten, zo'n soort truc? Wat gebeurt er als je die loshaalt?
De choke gaat niet helemaal dicht, hevel zit niet helemaal tegen de stop aan, klopt dat? Haal hem van de kabel en kijk of-ie nog verder dicht gaat.
Vacuumlekken kan je ook wel op andere manieren vinden, met een stuk tuinslang aan je oor kan je het horen sissen bijvoorbeeld, of door alle slangen los te halen en af te doppen, etc.
-edit- Wauw, da's zeker een hoop rook, bij een warme motor zou dat meestal benzinedamp zijn, maar deze loopt erg arm, vreemd is dat. Vreemd chugachugachuga loopje ook. Maar verder niet of-ie af wil slaan, reutelt rustig verder.
Die vacuumtoeter op de verdeler kende ik nog niet, heeft-ie twee ingangen? 1 voor vervroegen, 1 voor verlaten, zo'n soort truc? Wat gebeurt er als je die loshaalt?
De choke gaat niet helemaal dicht, hevel zit niet helemaal tegen de stop aan, klopt dat? Haal hem van de kabel en kijk of-ie nog verder dicht gaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969