21 January 2011, 18:26
Rubicon schreef:Ja, klauwen rondom. Waarom?
Meting gebeurde steeds op dezelfde wijze. Alle slangen aangesloten. Meting bij warme motor, met stationair toerental. Tijdens de meting af en toe eens hoger in toeren brengen en laten zakken, om te kijken of de waardes veranderen.
Ik zou 'm maar wat graag rijker krijgen, Joost, maar blijkbaar leidt deze Volvo een eigen leven. Hij zakt altijd weer terug naar een te laag stationair en een te arm mengsel. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.
Ah, je bent op het punt aangekomen waar ik een half jaar geleden was. Ik ben toen simpelweg opnieuw begonnen.
- Complete ontsteking vervangen (puntjes, bougies, kabels etc.)
- Carburateur nog eens uit elkaar gehaald en alles volgens de boeken afgesteld (met name gasklep, choke, vlotter etc. en alle kanalen gereinigd)
- Klepspeling zelf (garage vertrouwde ik niet meer) gecontroleerd (en afgesteld!)
- Toen de carb gemonteerd was, gekeken of de ontsteking op tijd stond, contacthoek nog eens afgesteld (dubbel check)
- CO opnieuw afgesteld op 3% d.m.v. de naald
- Controle op vacuümlekkage
- Compressie zelf (garage vertrouwde ik niet meeer) nog eens gemeten
En dan zijn we weer bij het heden, met een behoorlijk resultaat.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL