21 January 2011, 14:45
Ja da's zeker vreemd. Waren beide metingen gedaan op dezelfde (Volvo) manier is natuurlijk de vraag. Ik denk dat olietemperatuur er ook mee t e maken heeft, en de hoeveelheid benzine in de olie (korte eindjes rijden), komt allemaal mee in de carterventilatie zonder dat de naald er iets mee te maken heeft.
Valse lucht is een andere variabele die niet bij de meting hoort en het mengsel verstoort buiten de naald om.
Ik vergeet telkens welk jaar je 242 is maar er zijn twee sproeierdieptes, 2,5 en 3 mm. Als de naald aan het eind van het stelbereik is zou ik de hamer pakken en de sproeier omlaag tikken.
Valse lucht is een andere variabele die niet bij de meting hoort en het mengsel verstoort buiten de naald om.
Ik vergeet telkens welk jaar je 242 is maar er zijn twee sproeierdieptes, 2,5 en 3 mm. Als de naald aan het eind van het stelbereik is zou ik de hamer pakken en de sproeier omlaag tikken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969