21 January 2011, 13:07
Zo. Er zit een nieuwe hoofdremcylinder op! De oude bleek te lekken, niet naar binnen (inlaat), maar naar buiten. Had ik niet eens gezien. De remvloeistof heeft wat zitten invreten op de chassisbalk, maar gelukkig nog niet doorheen de lak.
Hij remt weer zoals vanouds, al lukte het de garagehouder de klauw rechtsachter (en rechtsvoor?) niet goed te ontluchten. Hm. Hij denkt dat de oorzaak ligt bij de ouderdom van de klauwen.
Jammergenoeg heeft dit alles absoluut geen effect gehad op de loop van de motor. Daarentegen wees de CO-meting uit dat ie weer maar aan 0,5 % zat. Zelfs minder. Niet moeilijk dat de motor dan zo beroerd loopt! Maar ik snap er echt niks van: ik had 'm laatst (met de naald) afgesteld op 2%! ???
Hij remt weer zoals vanouds, al lukte het de garagehouder de klauw rechtsachter (en rechtsvoor?) niet goed te ontluchten. Hm. Hij denkt dat de oorzaak ligt bij de ouderdom van de klauwen.
Jammergenoeg heeft dit alles absoluut geen effect gehad op de loop van de motor. Daarentegen wees de CO-meting uit dat ie weer maar aan 0,5 % zat. Zelfs minder. Niet moeilijk dat de motor dan zo beroerd loopt! Maar ik snap er echt niks van: ik had 'm laatst (met de naald) afgesteld op 2%! ???
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)