Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair toerental b19a zakt steeds weer terug naar 500 toeren
Rubicon schreef:- Met uitzondering van de compressiewaarden, die zaten tussen 6,5 en 8. Ik had graag de compressie laten nameten door dezelfde kerel die deze gemeten heeft bij 345GLS, want momenteel heerst dus onduidelijkheid of het (net als bij 345GLS) aan de metingen ligt, of dat er wel degelijk een probleem is.
Een nieuwe opmeting kan hier enkel klaarheid in brengen. Vermoedelijk is deze vorige niet goed uitgevoerd (denk ik!).

Rubicon schreef:- De Volvo heeft wel een olieverbruik, .....

Een teken aan de wand??? Weer compressiemeting om uitsluitsel van de schraapveren, kleppen, dichtingen, ....

Rubicon schreef:- Geen verbruik van koelvloeistof. Ontsteking staat op tijd, controle van contactpunten is een jaar of twee jaar geleden.
Ontsteking toch nu eens nazien met een stroboscoop. Geeft een staat van hoe het nu is, niet van hoe het vroeger was.
Rubicon schreef:- Brandstofdruk kan ik evenmin meten.
Is na te meten met een vacuüm- en fuelmeter. Is wel te koop bij Auto5, vermoed ik, en kost echt niet zo veel. De druk van ons benzinepompje is ongeveer van 15 a 27kPa als ik het goed voor heb. Je plaatst de fuelmeter net achter de benzinepomp op de leiding verder naar de motor, laat de motor lopen op 1000 toeren. Wacht een tijdje tot de druk zich stabiliseert. Dan heb je de benzinepompdruk.

Rubicon schreef:??? Hoe controleer je het vacuüm?? (behalve dan met remreiniger, dat gaf geen enkel resultaat of verandering). Pakking inlaatspruitstuk is alleszins ok.

Je verwijdert de onderdrukslang aan de rembekrachtiger. Deze heb je tijdens de test toch niet nodig. Met een conisch stukje, dat meegeleverd is bij de vacuümmeter, sluit je de meter aan op deze slang. Je doet de motor draaien en je bekijkt wat het resultaat is. De naald moet in het groene gebied staat en liefts in een rustige positie, dan kan je zeggen dat motor goed is afgesteld. De motor moet wel op het juiste stationairtoerental lopen. Mocht dit niet zo zijn, dan dien je de carburator aan te passen dat je het voorgeschreven toerental haalt.

Zijn alle meetwaarden goed, dan moet je wel bedenken dat de rembekrachtiger niet aan het systeem hangt! :o

Als je in het motorcompartiment overvloedig met rembekrachtiger spuit (wat ene dure oplossing om een lek op te sporen Smile ) en je merkt niet op dat de motor beter loopt, wil dit nog niet zeggen dat het vacuüm in orde is! :Smile Bijvoorbeeld een klepgeleidingslek zal je niet opmerken! :o

Een wijsneus ben ik niet, maar ik poog enkel jullie een beetje te helpen waar het kan. Wink





Antwoord


Berichten in dit topic
stationair toerental b19a zakt steeds weer terug naar 500 toeren - door ababbel - 19 January 2011, 22:44

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.254 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.435 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.005 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 769 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.338 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.565 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Stationair Nicolaas H 3 2.126 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.872 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.327 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  Pingelen bij hoge toeren Bromtol 22 9.903 2 August 2021, 20:31
Laatste bericht: Wouter265

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)