18 January 2011, 21:37
Ik heb even enkele waarnemingen gedaan die mss kunnen dienen als richtlijn:
De compressie gemeten van alle cilinders. Een onevenwicht in dit geval kan ook een onstabiele motor geven.
Het vacuum nagezien op waarde en dit valt nog net binnen het groene gebied. Betekent dat het ietjes beter kan. De ontsteking eens onder handen nemen kan hier helpen.
De boordinstrumenten even opserveren. Stabiele toerenteller die op het goede regimetoerental functioneert. Motor mooi op bedrijfstemperatuur.
http://img200.imageshack.us/i/dsc0176bn.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dsc0160hi.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/dsc0165p.jpg/
Dit is dus van een Volvo 240DL van 26 jaar oud. Een compressie van om en bij de 11 a 12 Kg/cm² is niet slecht. De kleppen zijn dus goed en goed geregeld. De schraapveren zijn ook goed. De vacuumkring (gedeelte tss de inlaat en het onderste deel van de gasklep) is ook ok.
Hebben jullie dit al eens nagegaan of het bij jullie (Rubicon en 345GLS) ook zo iets in die aard is?
Eer een motor goed loopt zijn er tal van zaken die goed op elkaar moeten afgestemd zijn. Elektrische en mechanische delen moeten samenwerken! :
De compressie gemeten van alle cilinders. Een onevenwicht in dit geval kan ook een onstabiele motor geven.
Het vacuum nagezien op waarde en dit valt nog net binnen het groene gebied. Betekent dat het ietjes beter kan. De ontsteking eens onder handen nemen kan hier helpen.
De boordinstrumenten even opserveren. Stabiele toerenteller die op het goede regimetoerental functioneert. Motor mooi op bedrijfstemperatuur.
http://img200.imageshack.us/i/dsc0176bn.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dsc0160hi.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/dsc0165p.jpg/
Dit is dus van een Volvo 240DL van 26 jaar oud. Een compressie van om en bij de 11 a 12 Kg/cm² is niet slecht. De kleppen zijn dus goed en goed geregeld. De schraapveren zijn ook goed. De vacuumkring (gedeelte tss de inlaat en het onderste deel van de gasklep) is ook ok.
Hebben jullie dit al eens nagegaan of het bij jullie (Rubicon en 345GLS) ook zo iets in die aard is?
Eer een motor goed loopt zijn er tal van zaken die goed op elkaar moeten afgestemd zijn. Elektrische en mechanische delen moeten samenwerken! :

